دیدبان
لاله افتخاری در گفت و گو با «دیدبان»؛

ما با آمریکا مشترکاتی نداریم/ آمریکا متوهم شده است

ما با آمریکا مشترکاتی نداریم/ آمریکا متوهم شده است

لاله افتخاری، عضو جمعیت زنان انقلاب اسلامی در گفت وگو با خبرنگار دیدبان،  گفت: اصول بنیادی ائی که ایران اسلامی بر اساس آن شکل گرفته  با ساختار و زمینه ایجاد آمریکا تفاوت فاحشی دارد آنها با تفکر استکباری و استبدادی بوجود آمده اند و ادامه حیات داده و می دهند اما حاکمیت ما بر اساس موازین توحیدی ، احترام به حقوق مردم سایر ملل ، مبارزه با ظلم و استکبار و کمک به محرومین شکل گرفته است لذا مادامی که ماهیت آنها تغییر نکند و از سوئی ما هم که به حول و قوه الهی و در سایه ولایت همیشه بر اصول خود پایبند خواهیم ماند هیچگاه نمی توانیم با هم تعامل ، ارتباط و تفاهم  داشته باشیم.

لاله افتخاری با بیان اینکه تفاهم در سایه ایجاد مشترکات بدست می آید اظهار داشت: ماهم به هیچ عنوان با آمریکا مشترکاتی نداریم. لذا مذاکره در سایر موضوعات با این کشور معنا پیدا نمی کند و اگر مذاکره ائی در زمینه هسته ائی هم صورت گرفته تنها برای احقاق حق بوده و لا غیر، لذا مقام معظم رهبری با درایت و هوشیاری مذاکره ذیل هر موضوع دیگر را ممنوع کردند تا همگان بفهمند ما با آمریکای جهانخوار و مستبد بنای سازش نداریم.

عضو دائم مرکز دانش پژوهان شاهد ادامه داد: علی رغم تاکیدات مقام معظم رهبری با این حال  آمریکائی ها و البته برخی در داخل متوهم شده اند و گمان می کنند مذاکره یعنی قبح زدائی از ارتباط با آمریکا و همچنین به فراموشی سپردن رفتارهای زشت آمریکا از گذشته تا به امروز،  نادیده گرفتن کشتار مردم بی گناه درکشور در مقاطع مختلف و نقاط مختلف جهان، ندیدن غارت و چپاول ثروت ملی کشور و در عین حال فراموشی حمایتهائی که آمریکا از شاه، صدام و سایرین دشمنان اسلام و انقلاب داشت. آنها توهم این را دارند که در سایه این مذاکرات ما قدمهائی برای ارتباط گیری برداشته ایم در حالی که واقع امر چیز دیگری است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه لازم است مسئولین  طوری رفتار کنند که این توهم هرچه سریعتر برطرف شود افزود: در سایه این گونه رفتار فرصت هر گونه سوءاستفاده از غرب و اذناب داخلی و خارجی اش گرفته می شود، ضمن آنکه ما شاهد آن هستیم که آمریکائی ها هیچگاه با همپیمانان و نوکران خود نیز صادق نبودند، نمونه های زیادی از این گونه رفتار در گوشه و کنار دنیا قابل مشاهده است. از جاسوسی آمریکا از همپیمانان اروپائی اش مانند فرانسه و آلمان و ایتالیا تا ساقط شدن صدام و قذافی و دیگر نوکران غرب.

وی از ضرورت هوشیاری در پسا برجام سخن گفت و اظهار داشت: بر اساس  طرحی که مجلس آن را تصویب کرد و در شورای نگهبان هم تائید شد آمده که باید راههای نفوذ و سلطه امریکا در زمینه های مختلف شناسائی شده و برای جلوگیری از آن اقدام کرد.بنابراین اگر این اصل اجرا شود خوب می توان نگرانی نداشت اما اگر این مسئله از سوی مجریان  در نظر گرفته نشود باید نگران عواقب امور بود.

افتخاری در پایان با بیان اینکه اقتصاد کشور باید با تکیه بر توان داخلی رشد و  توسعه یابد اظهار داشت: کسانی که امید دارند با ارتباط با غرب این توسعه صورت بگیرد بازهم باید به نمونه هائی توجه کنند که امروزه در دنیا قابل مشاهده است. هیچ کشوری با اتکا به نیروی خارجی رشد نکرده و نه  تنها موفق نشده بلکه با اندک اخمی از کشورهایی که به آنها وابسته شده اقتصادش بهم ریخته و دچار بحران شده است. تنها راه حل ما برای رشد و توسعه در امر اقتصاد تکیه بر توان داخلی و باور جوانان و داشته هایمان است به عبارتی تحقق اقتصاد مقاومتی که بارها مقام معظم رهبری بر آن تاکید داشته اند. نتیجه این اتکال و خودباوری را ما در زمینه نظامی شاهدیم. امروز ما در این عرصه چنان قدرتی داریم که دشمنان خیال حمله به ایران را نیز در سر نمی پرورانند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن